2014.08.25. 17:11, Rose
Ma elgondolkoztam azon, hogy ismét eltelt úgy egy nap, hogy nem vettem hasznát annak, amit még nyolcadik osztályban tanítottak nekem a kovalens kötésről... Szóval, ez megihletett. Szerintem a tantárgyak több mint fele teljesen haszontalan, random kiválasztok néhányat közülük, és megpróbálok találni bennük olyat, aminek értelme van. És most az iskolamániákusok ne olvassanak tovább.
történelem; azt az elvet vallom, miszerint "a tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma adomány." Tehát hiába rágódunk a múlton, nem fognak eltörlődni a trianoni határok, nem fog elmaradni egyik világháború sem - ami megtörtént, megtörtént, elmúlt, vége.
informatika; az egyik olyan tantárgy, amire azt mondom, hogy igenis hasznos a XXI. században. Egyre jobb, nagyobb teljesítményű számítógépek, táblagépek, stb. terjednek el az országban, amihez lassan elengedhetetlen lesz a hozzáértés...
idegen nyelv; ezt nem ragoznám, egyértelműen hasznos tantárgy, tekintve, hogy Magyarországon lassan nem lehet megélni...
magyar nyelv; relative, hogy ki hogy tekint rá, szerintem témafüggő. Oké, helyesen írni azért kéne tudni, meg esetleg beszélni is - de mikor lesz szükségem az életben a zöngés/zöngétlen mássalhangzókra, vagy épp mondatelemzésekre?
matematika; akármilyen viccesen is hangzik, szerintem igenis fontos tantárgy. Félreértés ne essék, nem szeretem a matekot, pláne nem a geometriai részét, viszont segít átlátni a dolgokat - ha a matekot átlátod, egy idő után az embereken is "át fogsz látni". Tapasztalat.
testnevelés; ó, hogy én mennyire nagyon gyűlöltem világéletemben ezt az órát... mégis úgy gondolom, hogy fontos, főleg ebben a generációban, mikor a gyerek hazamegy, beül a laptop elé, és hajnalig nyomkodja a billentyűzetét...
fizika, kémia; egy kalap alá veszem a kettőt, mert igazából... így 3 évnyi tanulás után még mindig nem tudom a kettőt megkülönböztetni egymástól:D. teljesen feleslegesnek tartom mindkettőt... oké, aki villanyszerelő akar lenni, annak hasznos, az tanulja, de egy átlag embernek nem sok haszna van belőlük...
földrajz; az alapfokú műveltségig oké - országok fővárosa, elhelyezkedése, éghajlatok, kontinensek, miegymás -, na de mikor egy hegység kialakulása a téma, attól falramászok... Kialakult valamikor, többszáz/ezer évvel ezelőtt. Nem tök mindegy, hogy hogyan? Ott van, és kész.
rajz, ének, és a többi teljesen haszontalan tantárgy; ezekben tényleg nincs semmi haszon, csak időhúzás, hogy ne menj haza már 2-kor a suliból, hanem ott rohadj 4-ig.
Nem vagyok iskolamániákus, de azt hiszem nem egészen van igazad.
Ha nem lenne történelemóra, akkor nemhogy rágódni nem tudnánk a múlton (aminek tényleg nincs sok értelme), hanem eleve nem ismernénk. (Mert azt kötve hiszem, hogy önszorgalomból minden diák történelmi atlaszokat lapozgatna szabadidejében.) A fizika, kémia, földrajz pedig lehet, hogy személyesen Neked (és nyilván sok más embernek) nem a szíve csücske, de azért azt tegyük hozzá, hogy nem is a villanyszerelő az egyetlen, akinek szüksége van rá...
Kétségtelen, hogy sok hiányossága van az oktatási rendszernek, és rengeteg látszólag felesleges dolgot tanítanak az iskolában. Fel lehet fogni ezt időpazarlásnak, de én úgy gondolom, az egésznek a lényege az, hogy ne olyan műveletlen bunkók éljenek az országban, akik egy barlangi medve olvasottságával és látókörével rendelkeznek, hanem valami (ha nem is sok minden, de valami) ragadjon már a diákokra, hogy ne legyenek már beoltva az európai kultúra ellen.